wtorek, 20 kwietnia 2021

Jackie Chan

Pewnie dla młodego pokolenia to ktoś z minionej epoki, ale ja... ja wychowałem się na filmach z Jackie Chanem.  
Niesamowity człowiek! Nie korzystał z dublerów, sam robił sceny kaskaderskie (podczas kręcenia "Zbroi bogów" doznał pęknięcia podstawy czaszki). Nie wiem czy ktoś potrafiłby zliczyć wszystkie kości, które Jackie połamał na planie filmowym. 
Ja najbardziej doceniam to, że w zasadzie stworzył, a przynajmniej spopularyzował nowy rodzaj rozrywki oferując komedię z elementami sztuk walki. Nie każdy lubi taki mix, ale ja bardzo. 
Hollywood też przyniosło niezapomniane kreacje takie jak "Kowboj z Szanghaju", "Godziny szczytu", czy w końcu "Zakazane królestwo", gdzie stworzył świetny duet z Jetem Li. 
W sumie zagrał w tak wielu filmach, że w Wikipedii jego filmografia to osobne hasło :) 
W 2016 roku ukoronowaniem jego ponad 50-letniej pracy aktorskiej był honorowy Oscar za wybitne osiągnięcia i za całokształt twórczości. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz