piątek, 6 maja 2022

Bożena Stryjkówna

Kolejny autograf, który jakiś czas temu kupiłem na aukcji charytatywnej. 

W zasadzie Bożena Stryjkówna jest aktorką teatralną i przez ponad trzy dekady związana była z Teatrem Ochoty, ale... chyba nikt nie ma wątpliwości, że rzeszom kinomaniaków znana jest jako Lamia Reno z kultowej komedii "Seksmisja" w reżyserii genialnego Juliusza Machulskiego. Choć film odniósł niebywały sukces i na zawsze pozostanie w kanonie kina polskiego to później Bożena Stryjkówna odrzucała kolejne proponowane jej role jako za mało ambitne lub ograniczające się do pełnienia na ekranie "funkcji dekoracyjnej". Ostatecznie całkowicie zrezygnowała z kariery filmowej poświęcając się teatrowi.

W jednym z wywiadów powiedziała: "Czasami ludzie nie wiedzą skąd mnie znają, a czasami nie mają z tym problemu i mówią, że „Seksmisja” to ich ulubiony film i mogą go zawsze oglądać. To miłe." No to w tym miejscu ja też przyłączam się. Pani Bożeno, mogę ten film oglądać w nieskończoność i nie mam żadnego problemu by wiedzieć skąd Panią znam 👍.  

3 komentarze:

  1. Gratulacje! :) Zapraszam do mnie: https://autografymalutkiej.blogspot.com/2022/05/1068-iwona-schymalla.html

    OdpowiedzUsuń
  2. "Seksmisja" jest genialna! Jeden z powodów to znakomita obsada. Pani Bożena Stryjkówna jako Lamia Reno świetnie się wpisała w konwencję tej produkcji. Ze swej strony polecam książkę "Naga prawda o Seksmisji". To 50-stronicowy wywiad z Juliuszem Machulskim + pełna wersja scenariusza filmu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kupione! Wielkie dzięki, bo nie wiedziałem o tej książce.

      Usuń