wtorek, 17 stycznia 2023

Saffron Burrows

Saffron Burrows pierwszy raz na ekranie pojawiła się grając niewielką rólkę w świetnym dramacie "W imię ojca". Miała wtedy za sobą całkiem udaną, pięcioletnią karierę modelki. Po kilku mniejszych rolach zagrała Jeannette "Angel" Deveraux u boku Freddiego Prinze'a Juniora w ekranizacji gry komputerowej "Wing Commander". No cóż... słowo ekranizacja pewnie tu wcale nie pasuje, a sam film chyba raczej warto przemilczeć. 

W 2001 roku świetnie radzi sobie z fajną, choć drugoplanową rolą Claire Romilly w filmie wojenno-szpiegowskim "Enigma". Rok później do dorobku dopisuje postać Grace w "Fridzie", a po kolejnych trzech latach ów dorobek wzbogaca się o rolę Andromachy w hollywoodzkiej superprodukcji "Troja". Grała też główną rolę żeńska w "Angielskiej robocie" partnerując Jasonowi Stathamowi. Scenariusz filmu został oparty na historii słynnego włamania do Lloyds Bank przy Baker Street dokonanego 11 września 1971 roku.

W sumie wystąpiła w ponad czterdziestu filmach, a ostatnio pojawiła się w jednym z odcinków czwartego sezonu serialu "Westworld".   

2 komentarze:

  1. Wiele lat temu - pewnie z 10 - pisałam do Saffron Burrows, ale mi nie odpisała. Zachwyciła mnie swą subtelną grą w "Troi". Widziałam ją też w "Angielskiej robocie", ale dawno i niestety słabo pamiętam fabułę filmu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można byłoby jeszcze doliczyć "Piekielną głębię", ale pomimo gwiazdorskiej obsady... ten film w ogóle do mnie nie przemówił, więc nawet go nie ująłem w głównym wpisie. Ten autograf to efekt moich polowań na aukcjach w UK. Kilka lat temu systematycznie robiłem tam duże zakupy ze względu na to, że miałem hub przeładunkowy ;) w postaci mieszkającego tam kolegi. To niesamowicie obniżało koszty obsługi pocztowej. Nabyłem wtedy setki autografów i jeszcze więcej gadżetów z Gwiezdnych Wojen. Martin z dedykacji to nie ja, ale się dobrze złożyło :).

      Usuń