piątek, 28 maja 2021

Colin Skeaping

Zagorzały fan Gwiezdnych Wojen na dźwięk słów "Colin Skeaping" od razu wie o kogo chodzi (i to nawet pomimo tego, że nie ma ich w napisach końcowych). To jeden z dwójki najważniejszych kaskaderów, których można oglądać w oryginalnej trylogii. No bo chyba nikt nie myślał, że to sam Mark Hamill wisi na linie pod AT-AT, albo z przeskakuje z barki Jabby na skiffa :). 
Nakręcenie filmu to przedsięwzięcie wysoce skomplikowane (no chyba, że to polska komedia romantyczna), wymagające zaangażowania mnóstwa ludzi, którzy pozostają w cieniu wizytówki filmu, czyli pierwszoplanowych postaci i reżysera. Ale to dzięki pracy całego, czasami naprawdę ogromnego zespołu widz otrzymuje produkt finalny.  
Colin Skeaping to taka trochę kaskaderska legenda. Był dublerem w pierwszoplanowych postaci w trzech filmach o Jamesie Bondzie, w trzech filmach o Supermanie i oczywiście we wspomnianej trylogii. 

2 komentarze:

  1. Świetne zdjęcie. "Imperium kontratakuje" to moja ulubiona część. Ja mam autograf Colina Skeapinga na zdjęciu, gdy jako Luke wykonuje salto, aby nie wpaść w paszczę Sarlacca.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czy ja Cię czymś jeszcze jestem w stanie zaskoczyć? :)
      Muszę się postarać ;)

      Usuń